VFU

Jag är ju nu ute på min VFU. Praktik med ett ofinare ord för er ickeinsatta människor. Jag gör min VFU på Norrstrandsskolan som jag näst helst ville ha efter Färjestadsskolan. Hade himla tur i lottningen (eller hur de nu placerar alla studenter) där.

Jag trivs bra i min klass, en femma. Min handledare är super och till veckan ska jag komma igång med min forskningsuppgift som är rätt stor och krävande. Det lutar åt att jag ska skriva om mobbing. (eller heter det mobbNing?) Dock är det tight med tid när jag även har en tenta att plugga till.
Nästa helg ska jag ha födelsedagsferre! Jajjamän. Min man skulle egentligen anlänt på torsdag kväll men efter ett besök hos resecentrum förut och att ha tagit om kölapp tre gånger (första tanten nekade honom att byta biljett eftersom han hade tagit icke ombokningsbar och när han tog kölapp andra gången så lyckades han få hon henne igen) så fick han en snäll kille som ändrade hans biljett så han kommer på onsdag istället. Då blev jag glad :)
Jag tycker iallafall det ska bli mycket skoj och jag ska få träffa vänner jag inte sett på evigheter.
Idag har det pluggats inför tentan för fulla muggar. Pausade dock när hockeyn var och drack kaffe och tog ett par pepparkakor. Wikegård var kommentator och jag stör som vanligt ihjäl mig på att han säger "böt" istället för "bytte".

Nu ska jag laga mat. Potatisgratäng och kött lördagen till ära!



OBS! Bilden har ingenting med inlägget att göra!
Jag vill vara brun igen. Kanske ska gå med i hyresgästföreningen ändå, så jag kan utnyttja husets solarium...


Kommentarer
Postat av: emma

uppdatera!

2010-11-17 @ 15:50:23
Postat av: emma

co co jag saknar dina roliga uppdateringar :(

2010-11-18 @ 20:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0