Att ha en vän på besök

Ibland tar det på krafterna att ha vänner på besök. Vissa suger musten ur en mer än andra. Ett exempel på en jävligt krävande person kan vara Jomabelle. Hon kommer, hon tar för sig, hon stökar ner, hon ger sig av. Hipp som happ bara sådär.
I Lördags var Jomabelle och hennes studievän Carzan på besök. Vi tittade på en halvkass film och umgicks. Carzan betedde sig civiliserat och humant (mänskligt med ett ofinare ord). Jomabelle däremot var ett djur. Det är inte så att man märker av det konstant när hon är här, det är först när hon gått som man märker av hennes djävulskaper. I lördags som sagt.













För det första så hade hon gömt Fred under mitt täcke. (Hon kallar också alltid Fred för Frank. Det tycker jag är väldigt respektlöst. Även om han inte säger det högt så kan jag se att han blir sårad)


Varje gång hon hälsat på mig så har min säng varit bäddad (eftersom jag bäddar sängen varje dag), ändå blir hon alltid förvånad över att jag bäddat. I lördags bestämde hon sig för att obädda min säng och slänga på lite saker på den. Hon blir väl less på att någon har det mer ordningsamt hemma än hon.


För det tredje så valde hon att ommöblera i Tyrone. Hon hade vält alla bilder och tavlor och skapat allmän oreda.
Jag studerar just nu. Senare ska jag packa för jag åker till Stockholm under helgen så bloggen kommer vara tyst.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag skulle nog vilja kalla mig för en frisk fläkt. Du gillar ju mig :)

2010-10-13 @ 22:13:12
URL: http://jomabelle.blogg.se/
Postat av: mamma Mia

...jag bodde ihop med henne i 21 år ja...

2010-12-19 @ 14:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0